چکیده نوشته: عمل قطع عضو به جراحی گفته می شود که طی آن بخشی ازیک اندام و یا تمام آن قطع می شود. این اندام شامل دست، پا، انگشتان، بازو و ...  می شود. تنها در کشور امریکا چیزی حدود 1.8 میلیون نفر با قطع عضو زندگی می کنند. شایع ترین عمل قطع عضو ، قطع عضو پا از بالا یا پایین زانو است. همیار طب لیان با همکاری دکتر عزیز عباس پور در تلاش است ...
Review: عمل قطع عضو به جراحی گفته می شود که طی آن بخشی ازیک اندام و یا تمام آن قطع می شود. این اندام شامل دست، پا، انگشتان، بازو و ...  می شود. تنها در کشور امریکا چیزی حدود 1.8 میلیون نفر با قطع عضو زندگی می کنند. شایع ترین عمل قطع عضو ، قطع عضو پا از بالا یا پایین زانو است. همیار طب لیان با همکاری دکتر عزیز عباس پور در تلاش است ...
إعادة النظر: عمل قطع عضو به جراحی گفته می شود که طی آن بخشی ازیک اندام و یا تمام آن قطع می شود. این اندام شامل دست، پا، انگشتان، بازو و ...  می شود. تنها در کشور امریکا چیزی حدود 1.8 میلیون نفر با قطع عضو زندگی می کنند. شایع ترین عمل قطع عضو ، قطع عضو پا از بالا یا پایین زانو است. همیار طب لیان با همکاری دکتر عزیز عباس پور در تلاش است ...

عمل قطع عضو به جراحی گفته می شود که طی آن بخشی ازیک اندام و یا تمام آن قطع می شود. این اندام شامل دست، پا، انگشتان، بازو و …  می شود. تنها در کشور امریکا چیزی حدود 1.8 میلیون نفر با قطع عضو زندگی می کنند. شایع ترین عمل قطع عضو ، قطع عضو پا از بالا یا پایین زانو است.

همیار طب لیان با همکاری دکتر عزیز عباس پور در تلاش است که به افرادی که از قطع عضو رنج می برند، کمک کند. . شما می توانید با استفاده از گرفتن مشاوره از ما، شرایط خود را برای استفاده از ایمپلنت قطع عضو جویا شوید. هدف ما این است که اگر یکی از نزدیکان شما بنا به هر دلیلی دچار قطع عضو شد، نگران نشوید چرا که با استفاده از خدمات پزشکی که تیم مجرب همیار طب لیان در اختیار شما قرار می دهد، می توانید سلامتی خود را تا حد امکان بدست آورید.

دلایل قطع عضو چیست؟

دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که بر اساس آنها نیاز به عمل قطع عضو است. شایع ترین علت آن آسیب رسیدن به شریان های خونی است که پزشک را مجبور به انجام عمل قطع عضو می کند. زمانی که رگ های خونی شما در بدن آسیب می بینند به این معنا است که اکسیژن و سایر مواد مغذی به بافت ها نمی رسند و در نتیجه احتمال عفونت در آن ها افزایش یافته و قطع عضو شکل می گیرد. سایر دلایل قطع عضو عبارت هستند از :

  • آسیبی که در اثر صانحه ای مانند تصادف و یا سوختگی به اندام شما وارد می شود.
  • توده سرطانی که در قسمتی از بافت و یا استخوان بدن شما وجود دارد.
  • ابتلا به عفونتی که توسط هیچ دارو و آنتی بیوتیکی درمان نمی شود.
  • ضخیم شدن رشته عصبی بافت اندام شما که نروما نامیده می شود.
  • یخ زدگی

عمل قطع عضو چگونه انجام می شود؟

عمل قطع عضو یکی از جراحی هایی است که بعد از آن بیمار باید چیزی حدود 5 الی 14 روز فرد در بیمارستان بماند. البته این مقدار به نوع عمل و پیچیدگی آن دارد. روشی که برای انجام این جراحی استفاده می شود به عوامل مختلفی مانند اندام، نوع بیماری و سلامت عمومی بیمار بستگی دارد. برای انجام عمل قطع عضو از بیهوشی استفاده می شود که در برخی موارد تنها بیهوشی موضعی یعنی از نخاع به پایین و یا بیهوشی کامل است. هدف اصلی از انجام این جراحی این است که تمام بافت آسیب دیده حذف شود و تنها بافت سالم باقی بماند.

توجه: آیا این سوال نیز برای شما پیش آمده است که بعد از عمل جراحی، چگونه می توان پیاده روی کرد؟! این فیلم به شما نشان خواهد داد که بعد از کاشت پای مصنوعی، مانند قبل می توانید راه بروید.

 

برای این که پزشک تشخیص دهد که کدام قسمت از اندام باید حذف شود از روش های مختلفی استفاده کند.

  • بررسی قسمت های مختلف پوست اندام مورد نظر
  • پیدا کردن منطقه ای از اندام که پوست قرمز رنگی دارد
  • بررسی این که پوست قسمت مورد نظر برای عمل قطع عضو دارای حس هست یا نه

در طول عمل قطع عضو جراح روند زیر را طی می کند :

  • بافت و استخوان آسیب دیده به طور کامل برداشته می شود.
  • صاف کردن نواحی استخوانی
  • بستن رگ های خونی و عروقی
  • شکل دادن بافت گوشتی برای اتصال پروتز

بعد از انجام عمل قطع عضو چه اتفاقی می افتد؟

به طور کلی بعد از انجام عمل همان طور که گفته شد شما باید یک دوره ریکاوری را طی کنید که بسته به شرایط شما، مدت زمان این دوره متفاوت است.تطبیقپیدا کردن با شرایط جدید و از دست رفتن قسمتی از بدن شما ممکن است در چند روز اول بسیار آزار دهنده باشد. بعد از آن شما باید با فیزیوتراپیست ها کار خود را آغاز کنید تا مهارت های جدید را برای تطابق با شرایط جدید جسمانی خود یاد بگیرید. مهارت های جدید شامل نحوه استفاده از صندلی چرخدار، عصا، عضو مصنوعی و … هستند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود شما می توانید تنها 40 روز بعد از عمل قطع عضو، ایمپلنت را انجام داده و یک روز بعد از آن، به شرایط قبلی خود بر گردید.

خطرات عمل قطع عضو چه خطراتی دارد؟

خطراین جراحی بیشتر به سلامت عمومی شما بستگی دارد. اگر سنتان بالا است و یا به هر دلیلی گرفتگی شریان های خونی دارید، این عمل برای شما خطر دارد. در این حالت احتمال مرگ افراد بعد از انجام عمل چیزی حدود 10 الی 20 درصد است. یعنی احتمالا یکی از هر 10 نفر به دلیل گرفتگی عروق خونی می میرند. به همین دلیل است که این عمل تنها در شرایط خاص که هیچ روش درمانی دیگری پاسخ نمی دهد استفاده می شود. در شرایطی نیز امکان دارد که بیمار دچار لختگی خون و عفونت در محل قطع عضو شود.

مخاطبان عزیز بعد از انجام عمل قطع عضو کاری نیست که شما نتوانید انجام دهید. با استفاده از ابزار خاص انجام هر فعالیتی برای این دسته از افراد ممکن خواهد بود

مقالات مرتبط
Related Contents
المنشورات ذات الصلة
02122878135