چکیده نوشته: یکی از بیماری هایی که بسیاری از افراد با گذشت زمان از آن رنج می برند، آرتروز است. جالب است بدانید که انواع آرتروز می توانند در ایجاد درد در قسمت های مختلف تاثیر داشته باشد و یا التهابی که باعث ایجاد برخی از انواع آرتروزها می شود، این درد را چند برابر کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی تاثیر آرتروز بر زانو بپردازیم. پس همراه ما باشید...
Review: یکی از بیماری هایی که بسیاری از افراد با گذشت زمان از آن رنج می برند، آرتروز است. جالب است بدانید که انواع آرتروز می توانند در ایجاد درد در قسمت های مختلف تاثیر داشته باشد و یا التهابی که باعث ایجاد برخی از انواع آرتروزها می شود، این درد را چند برابر کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی تاثیر آرتروز بر زانو بپردازیم. پس همراه ما باشید...
إعادة النظر: یکی از بیماری هایی که بسیاری از افراد با گذشت زمان از آن رنج می برند، آرتروز است. جالب است بدانید که انواع آرتروز می توانند در ایجاد درد در قسمت های مختلف تاثیر داشته باشد و یا التهابی که باعث ایجاد برخی از انواع آرتروزها می شود، این درد را چند برابر کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی تاثیر آرتروز بر زانو بپردازیم. پس همراه ما باشید...

یکی از بیماری هایی که بسیاری از افراد افزایش سن و افزایش وزن از آن رنج می برند، آرتروز است. جالب است بدانید که انواع آرتروز می توانند در ایجاد درد در قسمت های مختلف تاثیر داشته باشد و یا التهابی که باعث ایجاد برخی از انواع آرتروزها می شود، این درد را چند برابر کند.

بیشتر بدانید:

آرتروز یا استئوآرتریت Osteoarthritis :

شایع ترین نوع که بر زانو تاثیر زیادی دارد، استئوآرتریت است. استئوآرتریت زمانی رخ می دهد که غضروف مفصلی از بین برود. در زانو، غضروف مفصلی بالای سر تیبیا (استخوان ساق پا)، پایین استخوان ران (استخوان ران) و پشت قوزک (زانو) قرار می گیرد. نمی توان گفت که تمام کسانی که از این نوع آرتروز رنج می برند، درد زانو را هم تجربه خواهند کرد. معمولا تاثیر آرتروز بر زانو زمانی اتفاق می افتد که استخوان های مفصلی در مقابل یکدیگر قرار گرفته و باعث ساییدن همدیگر شوند.
در مراحل اولیه استئوآرتریت زانو، معمولا در زمان های خاص مانند موقعی که از خواب بیدار می شوید، ایجاد می شود. همانطور که استئوآرتریت پیشرفت می کند درد در فعالیت های روزمره بیشتر احساس می شود.

عکس آرتروز زانو

آرتریت زانو پس از ضربه چیست؟

آرتروز پس از ضربه یک نوع استئوآرتریت است. معمولا پس از پارگی مینیسک، به رباط ها، آسیب وارد شده و درد آغاز می گردد. درمان این نوع آسیب امکان پذیر است، اما میزان درد در مفصل ها می تواند به سرعت در مفصل پخش شود که البته جالب است بدانید که ممکن است برای سال ها خودش را نشان ندهد.

آرتریت روماتوئید یا Rheumatoid :

درد زانو می تواند ناشی از بیماری اتوایمیون که به نام آرتریت روماتوئید (RA) شناخته می شود، باشد. تاثیر آرتروز بر زانو در این نوع با نشان دادن التهاب در مفصل ها نمایان می شود. در این حالت بیمار حالت تورم، سفتی، سوزش و درد را در زانوی خود تجربه خواهد کرد. با گذشت زمان اگر این نوع آرتروز درمان نشود،این آسیب می تواند همیشگی باشد.
نکته منفی که در رابطه با این نوع آرتروز وجود دارد این است که معمولا به صورت متناوب سایر مفصل ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. پس اگر تاثیر آرتروز بر زانو مشاهده شد، احتمال اینکه سایر قسمت های بدن نیز درگیر شوند وجود دارد. معمولا این نشانه ها در مچ دست و پا، ریه و … نمایانگر است.

پسوریاتیک یا Psoriatic :

همانند آرتروز روماتوئید، آرتریت پسوریازیک یک بیماری خودایمنی است. هنگامی که زانو تحت تاثیر آرتروز روماتوئید قرار می گیرد، فرد حالت هایی مشابه با درد، سفتی و تورم را تجربه می کند. مفاصل دیگر اغلب تحت تاثیر قرار می گیرند، به خصوص مفاصل انگشتان دست و پا. که البته سایر علائم رایج عبارتند از: خستگی و درد چشم. این نوع به عنوان یک بیماری پوستی نیز شناخته می شود، چرا که حدود 20 درصد از افرادی که این بیماری را داشته اند، بعدا به آرتروز روماتوئید مبتلا شده اند. پس احتمال دارد که شما در ابتدا این بیماری را داشته باشید و سال ها بعد شاهد علائم این بیماری در بدن خود باشید.

نقرس یا Gout :

نقرس یک بیماری آرتروز التهابی است که می تواند باعث ایجاد کریستال های اسید اوریک (کریستال یورات مونو سدیم) در مفصل زانو شود. این کریستال های میکروسکوپی مانند سوزن، در بافت نرم مفصل زانو جمع می شوند و باعث بروز علائمی مانند درد چشم و تورم، قرمزی و سوزش آن می شود. تقریبا نیمی از موارد نقرس بر مفصل انگشتی بزرگ پا تأثیر می گذارد، اما موارد دیگر بر روی زانو یا یک مفصل دیگر تاثیر می گذارند.

آرتروز Pseudogout (پوسیدگی کلسیم پری فسفات (CPPD)) :

مانند نقرس، pseudogout به دلیل ایجاد کریستال های میکروسکوپی در مفصل ایجاد می شود و می تواند منجر به درد ناگهانی، شدید زانو، تورم، گرما و قرمزی شود. کریستال های میکروسکوپی که باعث ایجاد pseudogout می شوند، آرتروز Pseudogout کمتر از نقرس شایع است اما بیشتر احتمال دارد که بر مفصل زانو تأثیر بگذارد.

آرتروز واکنشی یا Reactive :

تاثیر این آرتروز بر زانو به صورت مستقیم است که البته می تواند روی هر مفصل دیگری نیز تاثیر گذار باشد. التهاب آرتروز می تواند درد زانو، تورم و یا قرمزی ایجاد کند. این نوع آرتروز معمولا در واکنش به نوعی از عفونت که از طریق مشکلات معده و یا رابطه های جنسی است، ایجاد می شود. روزها، هفته ها یا حتی ماه ها بعد از اینکه مشکل عفونت حل شد، فرد ممکن است درد در یک یا چند مفصل، چشم را احساس کند.

مقالات مرتبط
Related Contents
المنشورات ذات الصلة
02122878135