چکیده نوشته: بعد از این که عمل جراحی تعویض مفصل ران را انجام دادید، انجام یک سری تمرینات ورزشی ضروری است تا بتوانید خیلی سریع قوای جسمانی خود را بازگردانید. با استفاده از این تمرینات و فیزیوتراپی شما می توانید به ترمیم هر چه سریع تر بافت های خود کمک کنید. بسته به نظر متخصص و جراح شما، دو الی سه یار در روز به مدت 20 الی 30 دقیقه باید حرکاتی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم ...
Review: بعد از این که عمل جراحی تعویض مفصل ران را انجام دادید، انجام یک سری تمرینات ورزشی ضروری است تا بتوانید خیلی سریع قوای جسمانی خود را بازگردانید. با استفاده از این تمرینات و فیزیوتراپی شما می توانید به ترمیم هر چه سریع تر بافت های خود کمک کنید. بسته به نظر متخصص و جراح شما، دو الی سه یار در روز به مدت 20 الی 30 دقیقه باید حرکاتی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم ...
إعادة النظر: بعد از این که عمل جراحی تعویض مفصل ران را انجام دادید، انجام یک سری تمرینات ورزشی ضروری است تا بتوانید خیلی سریع قوای جسمانی خود را بازگردانید. با استفاده از این تمرینات و فیزیوتراپی شما می توانید به ترمیم هر چه سریع تر بافت های خود کمک کنید. بسته به نظر متخصص و جراح شما، دو الی سه یار در روز به مدت 20 الی 30 دقیقه باید حرکاتی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم ...

بعد از این که عمل جراحی تعویض مفصل ران را انجام دادید، انجام یک سری تمرین ورزشی ضروری است تا بتوانید خیلی سریع قوای جسمانی خود را بازگردانید. با استفاده از این تمرینات و فیزیوتراپی شما می توانید به ترمیم هر چه سریع تر بافت های خود کمک کنید. بسته به نظر متخصص و جراح شما، دو الی سه یار در روز به مدت 20 الی 30 دقیقه باید حرکاتی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم انجام دهید. کاربران گرامی قبل از این که از هر کدام از تمرینات گفته شده برای عمل جراحی تعویض مفصل ران استفاده کنید با دکتر خود مشورت نمایید تا از مناسب بودن آنها برای شرایط خود اطمینان حاصل کنید.

تمرین ورزشی که باید بلافاصله بعد از عمل جراحی تعویض مفصل ران انجام شوند :

تمریناتی که در این قسمت به آنها اشاره می شود به ایجاد جریان گردش خون در پای شما کمک می کنند و موجب تقویت عضلات ران شما می شوند. تا جایی که امکان دارد خیلی سریه بعد از عمل جراحی خود این تمرینات را انجام دهید و شاید در ابتدا برای شما دردناک باشند اما در دراز مدت موجب بهبود شرایط شما می شوند.

تلمبه زدن با استفاده از مچ پا :

هر 5 الی 10 دقیقه باید شما پای خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. این کار را بلافاصله بعد از انجام جراحی خود انجام دهید تا زمانی که دوره ریکاوری شما تمام شود.

چرخش مچ پا :

در این حرکت باید سعی کنید مچ پای خود را به صورت دورانی حرکت دهید. این تمرین باید در هر دو جهت یعنی چرخش به راست و چرخش به چپ هر کدام 5 بار، 3 الی 4 بار در رو انجام شود.

صاف کردن زانو :

در این حرکت شما باید یک پای خود را به صورت کشیده روی زمین قرار دهید و دیگری را جمع کنید. سپس پای دیگر خود را به مدت 5 الی 10 ثانیه خم نگهداری و سپس صاف کنید. این کار را ده بار در روز بین 3 الی 4 بار انجام دهید.

انقباض عضله ران :

در این تمرین ورزشی شما باید عضلات ران خود را به مدت 5 اثنیه منقبض کنید. این کار را 10 بار تکرار کنید و 3 الی 4 بار در روز انجامش دهید.

دور کردن پا از بدن :

در ان قسمت باید تا جایی که امکان دارد پا را از بدنتان دور کنید. این حرکت را 10 بار و بین 3 الی 4 بار در روز انجام دهید.

حرکت بالا و پایین پا :

در این حرکت باید پای خود را کاملا صاف روی زمین قرار دهید. سپس پای خود را چند سانتی متر بالا اورده و به مدت 5 الی 10 ثانیه نگهدارید. تا زمانی که ران شما خسته شود باید این کار را انجام دهید.

تمرینات ایستاده :

بعد از انجام جراحی تعویض مفصل ران شما می توانید بلافاصله از تخت خود خارج شوید و بایستید البته ممکن است به کمک نیاز داشته باشید ولی جای نگرانی وجود ندارد. برای انجام این تمرین ورزشی باید اطمینان حاصل کنید که حتما به جایی خودتان را تکیه دهید. به عنوان مثال دیوار، یا میز و … .

زانوی خود را بالا ببرید :

زانوی خود را کمی بالا بیائرید البته نه بالاتر از کمر خود. این کار را 10 بار بین 3 الی 4 بار در روز انجام دهید.

دور کردن پا از بدن :

 در این حالت باید بایستید و پای خود را از بدن خود دور کنید. این کار را 10 بار بین 3 الی 4 بار در روز انجام دهید.

عقب بردن پا :

سعی کنید پای خود را به سمت عقب ببرید و تا جایی که امکان دارد آن را صاف نگهدارید. به اندازه 2 الی 3 ثانیه پا را در این وضعیت نگهدارید. این تمرین را 10 بار بین 3 الی 4 بار در روز انجام دهید.

تمرین ورزشی بعد از چند روز از عمل جراجی تعویض مفصل ران :

بعد از این که تمرینات کششی خود را انجام داید و قوای لازم را پیدا کردید باید پیاده روی های کوتاه مدت را آغاز کنید.

پیاده روی :

در ابتدا بهتر است که این تمرین را با استفاده از واکر یا عصا انجام دهید. بر اساس وزنی که زانوی شما باید تحمل کنید، متخصص تعیین می کند که چقدر باید پیاده روی انجام دهید.

بالا و پایین رفتن از پله :

برای انجام این کار شما نیاز به یک پشتیبان دارید. زمانی که می خواهید از پله ها بالا بروید باید از پای سالم خود استفاده کنید زمانی که پایین می آیید از پای عمل شده استفاده کنید. در این تمرین خیلی نباید پای خود را بالا ببرید پس از پله هایی با سایز استاندارد استفاده کنید.

کاربر گرامی شاید انجام این تمرینات بعد از انجام جراحی تعویض مفصل ران برای شما سخت و دردناک باشد اما انجام آنها ضروری است چرا که به بهبود شرایط جسمانی شما کمک زیادی می کند.

مقالات مرتبط
Related Contents
المنشورات ذات الصلة
02122878135