چکیده نوشته: از دست دادن یکی از اعضا بدن و یا همان آمپوتاسیون (Amputation) یا قطع عضو ، یکی از مشکلاتی است که ممکن است به دلایلی برای یک فرد رخ دهد. آیا می دانید چه عواملی منجر به قطع عضو در افراد می شود؟ در این مقاله عواملی را که باعث آمپوتاسیون می شود را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی نمائید...
Review: از دست دادن یکی از اعضا بدن و یا همان آمپوتاسیون (Amputation) یا قطع عضو ، یکی از مشکلاتی است که ممکن است به دلایلی برای یک فرد رخ دهد. آیا می دانید چه عواملی منجر به قطع عضو در افراد می شود؟ در این مقاله عواملی را که باعث آمپوتاسیون می شود را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی نمائید...
إعادة النظر: از دست دادن یکی از اعضا بدن و یا همان آمپوتاسیون (Amputation) یا قطع عضو ، یکی از مشکلاتی است که ممکن است به دلایلی برای یک فرد رخ دهد. آیا می دانید چه عواملی منجر به قطع عضو در افراد می شود؟ در این مقاله عواملی را که باعث آمپوتاسیون می شود را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی نمائید...

از دست دادن یکی از اعضا بدن و یا همان آمپوتاسیون (Amputation) یا قطع عضو، یکی از مشکلاتی است که ممکن است به دلایلی برای یک فرد رخ دهد. آیا می دانید چه عواملی منجر به قطع عضو در افراد می شود؟ در این مقاله عواملی را که باعث آمپوتاسیون می شود را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی نمائید.

چه عواملی باعث آمپوتاسیون (Amputation) یا قطع عضو می شود؟

در اینجا به مهم ترین عواملی که منجر به قطع عضو در افراد می شود، اشاره خواهیم کرد.

گردش خون ضعیف در اندام ها

گردش خون بسیار ضعیف در اندامها به علت بیماری شریانی محیطی، که در آن شریان ها باریک هستند و یا آسیب دیده اند، می توانند باعث آسیب به بافت و ایجاد عفونت شوند. در این مورد، بافت مرده باید برداشته شود. عنوان مثال، بافت آسیب دیده در یک انگشت دست یا پا می تواند منجر به قطع عضو بر اثر گردش خون ضعیف در آن ناحیه شود.

آسیب شدید

اگر یکی از اندام ها به شدت آسیب ببیند به گونه ای که با تمام تلاش تیم پزشکی، بدن فرد توانایی بهبودی جراحت را نداشته باشد، آن عضو می بایست قطع می شود. این اتفاق ممکن است بر اثر زخم های شدید سوختگی یا آسیب هایی که در موقعیت هایی مانند تصادفات با اتومبیل یا موتورسیکلت اتفاق می افتد رخ دهد.

عفونت هایی اصلا بهبود نمی یابد

هنگامی که یک زخم آلوده می شود، مراحل بسیاری وجود دارد که پزشکان می توانند برای مقابله با آن اقدام کنند. مراقبت از زخم بیمار و تجویز آنتی بیوتیک ها عموما منجر به بهبود زخم ها می شود؛ با این حال، در بعضی موارد، عفونت ها از بین نمی روند و ممکن است باعث ایجاد بافت مرده شود، و منجر به قطع عضو بر اثر عفونت شود. این مشکل ممکن است در بیماران دیابتی مبتلا به نوروپاتی شدید پیش بیاید.

دیابت

یکی از عواملی که موجب قطع عضو می شود؛ زخم پای دیابتی است. از قطع عضو به دلیل دیابت می توان با رعایت نکات تغذیه ای، چک کردن مرتب پاها، کنترل دیابت و زیر نظر پزشک دیابت بودن پیشگیری کرد.

نکات مهمی که لازم است در ارتباط با عوامل آمپوتاسیون (Amputation) یا قطع عضو بدانید

  • در صورتی که فرد دچار زخم و یا آسیب جدی در یکی از اعضای خود می باشد و مراقبت های لازم را انجام ندهد، باید بداند که شدیدا در معرض آمپوتاسیون قرار دارد، بنابراین، برای اینکه خطر ابتلا به قطع عضو را در خود کاهش دهد بهتر است که توصیه های ذکر شده در ادامه مطالب را رعایت نموده و به سلامت و بهبود خود کمک نماید.
  • روال مراقبت از زخم را رعایت نمائید. چنانچه زخم خود را از عفونت مصون نگه دارید این به این معناست که  این زخم منجر به قطع عضو نخواهد شد. اطمینان حاصل کنید که کلیه امکانات برای مراقبت از زخم را در اختیار دارید.
  • اگر دچار دیابت هستید، پاها و انگشتان خود را به طور منظم چک کنید که زخمی در آن ها ایجاد نشده باشد. برای جلوگیری از عوارض ناشی از زخم های ایجاد شده، از جمله عفونت هایی که می تواند منجر به قطع عضو شود، این مسئله را حتما رعایت نمائید.

با وجودی که سالیان سال است که از جنگ تحمیلی می گذرد، هنوز شاهد مشکلات و دردهای ناشی از آن هستیم ، مشکلاتی که جانبازان قطع عضو همواره با آن ها دست و پنجه نرم می کنند. جنگ تحمیلی از دیگر عواملی بود که منجر به قطع عضو بسیاری از راست قامتان عرصه ی میدان نبرد شد. تیم پزشکی همیار طب لیان با ابداع ایمپلنت و کاشت پای مصنوعی، سعی نموده است تا گامی در جهت هموار نمودن دشواری های زندگی این عزیزان و درمان قطع عضو بردارد.

دوستان همراه، از توجه شما تا پایان این مقاله، از شما بسیار سپاسگزاریم. امید است مطالب ارائه شده مفید و کاربردی واقع شده باشد. چنانچه شما دوست عزیز نیز دچار آمپوتاسیون یا قطع عضو هستید، اصلا نگران نباشید. شما با استفاده از ایمپلنت و کاشت پای مصنوعی توسط تیم پزشکی حرفه ای همیار طب لیان متشکل از جراحان و متخصصان پزشکی کارکشته، دوباره مانند قبل قادر خواهید بود به طور طبیعی به زندگی خود ادامه دهید .

مقالات مرتبط
Related Contents
المنشورات ذات الصلة
02122878135