چکیده نوشته: آیا از همه چیز در مورد قطع عضو پا آگاهی دارید؟ پیش تر شما را با انواع قطع عضو پا آشنا نمودیم و گفتیم که عوامل متعددی وجود دارد که منجر به قطع عضو پا (آمپوتاسیون) می شود، که از جمله مهم ترین آنها عبارتند از : عفونت، تصادف، سرطان و تومورهای بدخیم. برخی از تومورهای بدخیم که در ناحیه پا به وجود می آید، برای درمان نیازمند انجام عمل جراحی است. هدف از انجام این عمل جراحی از بین بردن تومور به ...
Review: آیا از همه چیز در مورد قطع عضو پا آگاهی دارید؟ پیش تر شما را با انواع قطع عضو پا آشنا نمودیم و گفتیم که عوامل متعددی وجود دارد که منجر به قطع عضو پا (آمپوتاسیون) می شود، که از جمله مهم ترین آنها عبارتند از : عفونت، تصادف، سرطان و تومورهای بدخیم. برخی از تومورهای بدخیم که در ناحیه پا به وجود می آید، برای درمان نیازمند انجام عمل جراحی است. هدف از انجام این عمل جراحی از بین بردن تومور به ...
إعادة النظر: آیا از همه چیز در مورد قطع عضو پا آگاهی دارید؟ پیش تر شما را با انواع قطع عضو پا آشنا نمودیم و گفتیم که عوامل متعددی وجود دارد که منجر به قطع عضو پا (آمپوتاسیون) می شود، که از جمله مهم ترین آنها عبارتند از : عفونت، تصادف، سرطان و تومورهای بدخیم. برخی از تومورهای بدخیم که در ناحیه پا به وجود می آید، برای درمان نیازمند انجام عمل جراحی است. هدف از انجام این عمل جراحی از بین بردن تومور به ...

آیا از همه چیز در مورد قطع عضو پا آگاهی دارید؟ پیش تر شما را با انواع قطع عضو پا آشنا نمودیم و گفتیم که عوامل متعددی وجود دارد که منجر به قطع عضو پا (آمپوتاسیون) می شود. از جمله مهم ترین آنها عبارتند از: عفونت، تصادف، سرطان و قطع عضو پا به دلیل تومور.

برخی از تومورهای بدخیم که در ناحیه پا به وجود می آید، برای درمان نیازمند انجام عمل جراحی هستند. هدف از انجام این عمل جراحی از بین بردن تومور به همراه یک ناحیه وسیع در اطراف آن است تا بتوانند به خوبی بافت ها را از عوامل سرطانی پاکسازی کنند. در ادامه با تیم پزشکی شرکت همیار طب لیان همراه باشید تا مطالب مفیدی را در ارتباط با قطع عضو پا به دلیل تومور برای شما عنوان کنیم.

بیشتر بدانید:

قطع عضو پا به دلیل تومور

قطع عضو پا به دلیل تومور برای مدت زمانی متوقف شد، اما پس از گذشت چند سال متوجه شدند که بیمارانی که تحت درمان با آمپوتاسیون قرار گرفته اند، نتایج درمانشان رضایت بخش تر بوده است و مهارت های عملکردی فرد آمپوته به علت تومور بسیار بهتر از آمپوتاسیون به علت عوامل دیگر می باشد. به طور کلی زمانی که تومور سرطانی گسترش یابد و از استخوان به نزدیکی رگ های خونی پیشرفت کند، پزشک جراح تشخیص می دهد که باید عامل سرطانی کلا برداشته شود و به این ترتیب قطع عضو پا انجام می شود.

از دست دادن پا به دلیل قطع عضو یکی از سخت ترین مراحل درمان سرطان استخوان می باشد، به خصوص برای افراد جوانی که باید با شرایط فیزیکی جدید خود به زندگی ادامه دهند و به انجام فعالیت های روتین خود بپردازند.

همانطور که گفته شد دلایل مختلفی برای قطع عضو پا (آمپوتاسیون) وجود دارد که علت اصلی آن مربوط می شود به عفونت، زخم دیابتی و… که در پای فرد جریان خون کند شده یا به کل از بین می رود. بدیهی است زمانی که در عضوی از بدن گردش خون اتفاق نیفتد، عضو مربوطه دیگر بهبود نخواهد یافت و تنها راه برای نجات بیمار در اکثر مواقع برداشتن آن عضو یا همان قطع عضو می باشد.

کاشت پای مصنوعی

این یک حقیقت است که پذیرش شرایط جدید برای بیماران قطع عضو امری بسیار سخت و دشوار است چرا که بیمار نه تنها از لحاظ فیزیکی با شرایط متفاوتی روبرو می شود، بلکه از لحاظ روحی نیز با مشکلاتی مواجه شده و حتی گاهی دچار درد شدید در ناحیه قطع شده می شود که این مربوط به ضعف روحی بیمار است و از عوارض آمپوتاسیون می باشد. به این دلیل چنانچه راهی وجود داشته باشد که بیمار بتواند دوباره به شرایط عادی زندگی بازگردد، روحیات خود را دوباره باز می یابد و امید به زندگی در او بیشتر خواهد شد.

به منظور کمک به بیمارانی که به هر دلیل دچار قطع عضو پا به دلیل تومور شده اند، شرکت همیار طب لیان با همکاری جناب آقای دکتر عزیز عباسپور اقدام به گذاشتن نوعی پروتز پا مصنوعی نموده اند، به گونه ای که با کاشت پای مصنوعی برای بیمار آمپوته که به دلایل مختلف پای خود را از دست داده است، بتوانند مجددا شرایطی را برای بیمار فراهم آورند تا بتواند به شرایط زندگی عادی که در گذشته داشته است باز گردد و به انجام فعالیت ها و امورات روزمره خود بپردازد. با استفاده از ایمپلنت پای مصنوعی شرکت همیار طب لیان فرد آمپوته علاوه بر اینکه قادر است مجددا به طور عادی راه برود، حتی توانایی انجام فعالیت های ورزشی را نیز دارد.

مقالات مرتبط
Related Contents
المنشورات ذات الصلة
02122878135