چکیده نوشته: ممکن است تا کنون افراد زیادی را دیده باشید که دچار قطع عضو پا شده اند. دلایل بسیاری وجود دارد که در نهایت منجر به قطع عضو پای افراد یا آمپوتاسیون می شود. شایع ترین دلایل آمپوتاسیون عبارتند از تصادف، سرطان و تومور و ... . اما یکی از عوامل دیگر که باعث شد بسیاری از بزرگ مردان میهن عزیزمان ایران، پای خود را از دست بدهند، قطع عضو پا (آمپوتاسیون) به دلیل جنگ بود.
Review: ممکن است تا کنون افراد زیادی را دیده باشید که دچار قطع عضو پا شده اند. دلایل بسیاری وجود دارد که در نهایت منجر به قطع عضو پای افراد یا آمپوتاسیون می شود. شایع ترین دلایل آمپوتاسیون عبارتند از تصادف، سرطان و تومور و ... . اما یکی از عوامل دیگر که باعث شد بسیاری از بزرگ مردان میهن عزیزمان ایران، پای خود را از دست بدهند، قطع عضو پا (آمپوتاسیون) به دلیل جنگ بود.
إعادة النظر: ممکن است تا کنون افراد زیادی را دیده باشید که دچار قطع عضو پا شده اند. دلایل بسیاری وجود دارد که در نهایت منجر به قطع عضو پای افراد یا آمپوتاسیون می شود. شایع ترین دلایل آمپوتاسیون عبارتند از تصادف، سرطان و تومور و ... . اما یکی از عوامل دیگر که باعث شد بسیاری از بزرگ مردان میهن عزیزمان ایران، پای خود را از دست بدهند، قطع عضو پا (آمپوتاسیون) به دلیل جنگ بود.

ممکن است تا کنون افراد زیادی را دیده باشید که دچار قطع عضو پا شده اند. دلایل بسیاری وجود دارد که در نهایت منجر به قطع عضو پای افراد یا آمپوتاسیون می شود. شایع ترین دلایل آمپوتاسیون عبارتند از تصادف، سرطان و تومور و … . اما یکی از عوامل دیگر که باعث شد بسیاری از بزرگ مردان میهن عزیزمان ایران، پای خود را از دست بدهند، قطع عضو پا (آمپوتاسیون) به دلیل جنگ بود. در ادامه با تیم پزشکی همیار طب لیان همراه باشید تا برای شما نکات بیشتری در خصوص قطع عضو پا (آمپوتاسیون) به دلیل جنگ بیان کنیم.

قطع عضو پا (آمپوتاسیون) به دلیل جنگ

همانطور که می دانید کشور عزیزمان ایران، به مدت 8 سال درگیر جنگ تحمیلی با کشور عراق بود. در طی 8 سال دفاع مقدس انسان های بسیاری جان خود را از دست داده و شهید شدند. همچنین بسیاری دچار آسیب های شدید در نواحی مختلفی از بدن خود شدند. عده ای بر اثر بمباران های شیمیایی دچار آسیب های ریوی و مشکلات تنفسی شدند. عده ای چشمان خود را از دست دادند، عده ای اعضای دیگر بدن خود مثل دست و پاها را از دست دادند و بسیاری آسیب های جدی و شدید دیگر.

هنوز هم هستند جانبازان بسیاری که از جراحات و آسیب های ناشی از جنگ تحمیلی رنج می برند و شرایط زندگی برای آن ها بسیار سخت و طاقت فرسا شده است.

همه ما به نوعی مدیون شهدا، جانبازان، آزادگان و همه عزیزانی که نقشی در دفاع مقدس داشتند، هستیم. بزرگ مردانی که اگر نبودند آینده کشور عزیزمان ایران، دچار بحران شدیدی میشد. بنابراین هر گام مثبت در جهت درمان کلیه ی بیماران به خصوص جانبازان گرامی، حرکتی بسیار انسان دوستانه می باشد. به جرات میتوان گفت هر اقدامی در این جهت واقعا قابل ستایش است.

درمان قطع عضو پا (آمپوتاسیون) به دلیل جنگ

تیم پزشکی همیار طب لیان بر آن شده است تا در جهت کمک به جانبازان قطع عضو پا به دلیل جنگ که در طی جنگ تحمیلی پای خود را از دست داده اند، شرایطی را فراهم کند تا از شرایط سختی که هم اکنون درگیر آن هستند، نجات یافته و بتوانند به شرایط عادی زندگی خود باز گردند و به انجام فعالیت های روزمره خود، مانند گذشته ادامه دهند.

تیم پزشکی همیار طب لیان وارد کننده ی ایمپلنت پای مصنوعی در کشور می باشد. این شرکت با همکاری دکتر عزیز عباسپور اقدام به کاشت این ایمپلنت های پای مصنوعی کرده است. به طوری که  پس از انجام عمل جراحی و کاشت پای مصنوعی بیمار قادر خواهد بود به راحتی با استفاده از دو پای خود راه برود و حتی می تواند به انجام حرکات ورزشی بپردازد و از انواع دستگاههای ورزشی از جمله تردمیل، دوچرخه و …استفاده نماید.

ایمپلنت پای مصنوعی برای چه افرادی مناسب است؟

در مورد چگونگی عمل کاشت پای مصنوعی، عمل جراحی و شرایط آن سوالات زیادی مطرح می باشد. شاید بسیاری از افراد تصور کنند این عمل مناسب همه نبوده و باید شرایط خاصی داشته باشند.

بسیاری از جانبازان عزیزی که دچار قطع عضو پا (آمپوتاسیون) در جنگ شده اند. این سوال برایشان پیش می آید که آیا با شرایط ویژه ای که ممکن است هر کدام از آن ها داشته باشند، قادرند از این نوع ایمپلنت پای مصنوعی استفاده کنند؟ به طور مثال ممکن است تصور کنند که پس از گذشت 30 سال از زمانی که پای خود را از دست داده اند، دیگر نتوانند از این نوع پای مصنوعی استفاده کنند.

باید در پاسخ به این عزیزان بگوئیم که امکان استفاده از پروتز پای مصنوعی برای کلیه ی عزیزانی که دچار قطع عضو پا شده اند، امکان پذیر است. همه افراد می توانند به کمک این عمل فعالیت های فیزیکی خورد را از سر بگیرند.

مقالات مرتبط
Related Contents
المنشورات ذات الصلة
02122878135